sobota, 22 listopada 2014

Kilka słów o codziennej pielęgnacji mojej skóry!

Dzisiaj przygotowałam dla Was post o pielęgnacji mojej skóry.

Wszystkie kosmetyki, które za chwilę Wam pokażę, są dokładnie przetestowane i wypróbowane przez moją alergiczną skórę.

Przywiązuję bardzo dużą uwagę do składu kosmetyków, w żadnym z poniższych nie znajdziecie parabenów, parafiny (która w przypadku kremu jest szczególnie niepożądana) itp.


Na pierwszy ogień idzie oczyszczanie (to podstawa każdej pielęgnacji!)


Demakijaż wykonuję żelem Nivea Baby (jest to łagodzący żel dla dzieci). Dla mnie przebija wszystkie specjalne żele czy płyny do demakijażu! Jest bardzo delikatny i pozostawia skórę naprawdę czystą (nie ma mowy o resztkach makijażu na waciku).


Dwa razy w tygodniu serwuję mojej skórze porządne oczyszczanie. Na przemian raz stosuję szczoteczkę (np. w środku tygodnia), a raz peeling mechaniczny (np. w weekend).

Ja używam słynną obrotową szczoteczkę z Biedronki (mam ją od maja i ciągle działa bez zarzutu). Nakładam na nią trochę żelu oczyszczającego i przez około 2 minuty wykonuję masaż.

Peeling wykonuję przy użyciu żelu oczyszczającego (polecam żel z Rossmana, tani i bardzo dobry) i jednej łyżeczki korundu. Taką mieszanką wykonuję masaż okrężnymi ruchami przez 1 do 2 minut.
Z gotowych, drogeryjnych peelingów dawno zrezygnowałam!


Po oczyszczeniu obowiązkowo przychodzi czas na odżywianie, czyli maseczkę!

Tutaj również mam dwie ulubione, które stosuję w zależności od stanu mojej cery. Gdy jest w niezłej kondycji, serwuję jej maseczkę z białej glinki, żeby dodatkowo ją odżywić i nawilżyć. Gdy z kolei pojawią się na niej drobne niespodzianki, to sięgam po spirulinę w proszku (są to algi morskie). Maseczkę trzymam na twarzy przez około 15 - 20 minut.

Jak widać w przypadku maseczek również zrezygnowałam z tych gotowych, naszpikowanych chemią. Lepiej przygotować maseczkę samemu, dobrać odpowiednie składniki w zależności do potrzeb swojej skóry i wiedzieć dokładnie, co w niej jest :)


Żeby maseczka z postaci proszku przeszła w postać papki, mieszam ją z hydrolatem (zazwyczaj jest to czysta woda różana, rzadziej zwykła woda mineralna) i dodaję kilka kropel 1% żelu hialuronowego.

Maseczki przygotowuję w plastikowej miseczce i mieszam plastikową łyżeczką (to ważne, ponieważ przy kontakcie z metalowymi narzędziami glinka może wejść w reakcję) a nakładam pędzelkiem.


Gdy maseczka zaczyna zastygać, spryskuję ją wodą termalną Uriage.
W lecie woda ta świetnie sprawdza się w celu złagodzenia podrażnień po opalaniu a w zimie będzie idealna do odświeżania i kojenia skóry w okresie grzewczym.



Natomiast w mojej codziennej pielęgnacji (rano i wieczorem) podstawą jest porządne nawilżanie i tutaj też mam swoich wypróbowanych faworytów!



Codziennie rano i wieczorem przecieram twarz nawilżającym tonikiem ziołowym Fitomed.


Pod makijaż stosuję odżywczy krem nawilżający Oeparol z serii Hydrosense, idealnie odżywia i nawilża ale nie przetłuszcza skóry.

Na noc natomiast nakładam na twarz czysty olejek arganowy (czasami używam go wraz z żelem hialuronowym).



Wieczorem nie zapominam również o rzęsach i nakładam na nie krem regenerujący L'Biotica natomiast na niechciane niespodzianki nakładam pastę cynkową (również wieczorem, bo w dzień grozi to wyglądem muchomora ;-))




No i to by było na tyle!

Śmiało mogę powiedzieć, że jestem zadowolona ze stanu swojej cery, która wcześniej przechodziła przez różne kryzysy a największymi były liczne uczulenia. Długo zajęło mi znalezienie idealnych kosmetyków, dostosowanych do jej potrzeb, ale teraz mam już swoją stałą, niezastąpioną ekipę pielęgnacyjną ;)

Jeśli macie jakieś pytania, chcecie dokładnie wiedzieć co, gdzie i za ile, to śmiało pytajcie! ;-)

58 komentarzy:

  1. Nie myślałaś, żeby nagrywać filmy na youtube? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie, nie cierpię swojego głosu gdzieś nagranego, w mikrofonie itp :D

      Usuń
  2. Powiedz co gdzie i za ile :) zwłaszcza korund, kwas hialuronowy, tonik i krem oeparol. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Korund kupiłam w galerii na wyspie z kosmetykami naturalnymi i za 100g zapłaciłam ok 8 zł, kwas hialuronowy kupiłam na zrobsobiekrem.pl i zapłaciłam za niego ok 20 zł, tonik kupuję w sklepie zielarskim za ok 12 zł a krem Oeparol w aptece (ale nie we wszystkich można go znaleźć) w przedziale od 22 - 26 zł :)

      Usuń
    2. moze jakis post na temat dbania o włosy ? :) Pozdrawiam

      Usuń
    3. Oj niestety w tej dziecinie wciąż raczkuję... :)

      Usuń
    4. ja za krem oeparol dałam 18 zł w aptece

      Usuń
  3. czy ta szczoteczka z biedronki jest jeszcze dostepna w sprzedazy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, ona niestety nie jest w stałej ofercie.

      Usuń
  4. A nie myślałaś o peelingach enzymatycznych? :) Lubię produkty Rival de Loop :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ostatnio czytałam trochę o nich ale póki co jestem bardzo zadowolona z mechanicznych :)

      Usuń
    2. Nie polecam Rival de Loop.
      W czasie stosowania kremu pod oczy zrobiły mi się okropne zmarszczki, które mam do dziś( tutaj nie wiem co było tak naprawdę przyczyną) i strasznie wysuszył mi skórę.
      Co do peelingu to uważam, że nie ma lepszego niż kawa zmielona z dodatkiem żelu dla dzieci.

      Usuń
  5. A powiedz skąd Ty masz na to wszystko pieniążki, jeśli oczywiście można spytać. ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kosmetyki pielęgnacyjne to podstawa, nie wyobrażam sobie ich nie mieć. Poza tym są to tanie rzeczy (chyba żadna nie przekracza 25 zł). Spokojnie ze stypendium uczelnianego mnie na to stać ;-)

      Usuń
    2. nie ma to jak zaglądanie Justynie do portfela.....

      przecież z nieba jej nie leci

      Usuń
    3. Fajnie że pokazujesz tanie i dobre kosmetyki :) i nie wydając majątku można zadbać o siebie :) Lubie twojego bloga jeszcze z Pingera ;)

      Usuń
    4. Cieszę się i pozdrawiam :*

      Usuń
    5. Anonim z 22 listopada 2014 12:42
      Co Ciebie to obchodzi ?

      Usuń
  6. Ja kiedyś zapytałam Cie w mailu o biżuterię z edibazzar...i nie odpisałaś:( a tu piszesz,żeby 'śmiało pisać'...(fakt,że ws. pielęgnacji twarzy:P). To jak to jest? Nie znalazłaś dla mnie czasu,czy też za dużo masz maili z głupimi pytaniami?:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie przyszło Ci do głowy, że po prostu mogłam przeoczyć Twojego maila? Jestem tylko człowiekiem.. Napisz jeszcze raz a na pewno odpowiem :)

      Usuń
    2. Pomyślałam tylko, że za dużo dostajesz takich maili jak mój i nie masz czasu na odpisywanie na każdy. Pozdrawiam Cię ciepło...i pomyśl o nagrawyniu na youtube ( tak jak Ci tu zasugerowano);)
      PS. Wysłałam maila z pytaniem:)

      Usuń
    3. Pomyślałam tylko, że dostajesz za dużo takich maili jak mój i nie masz czasu na odpisywanie na wszystkie. Pozdrawiam Cię ciepło i pomyśl o nagrawyniu na youtube ( tak jak Ci tu zasugerowano). Buzka!
      PS. Wysłałam maila;)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Wcześniej miałam mieszaną ale jakiś czas temu zaczęła się przesuszać a ja zaczęłam ją porządnie nawilżać no i teraz w sumie jest raczej normalna (przeszła przez wszystkie etapy :D)

      Usuń
    2. Cerę normalną mają tylko dzieci.

      Usuń
    3. Widzę, że wiesz lepiej jaką mam ;-)
      PS. a w przypadku dzieci można w ogóle mówić o cerze?...

      Usuń
    4. http://books.google.pl/books?id=yOz1ePt39WQC&pg=PA71&lpg=PA71&dq=cera+normalna+charakterystyka+kosmetyka+stosowana&source=bl&ots=fl1F1EOAYp&sig=AGIpmtIGsUBrho8r-_O_3JyduPg&hl=pl&sa=X&ei=Yo91VOTeA-WP7AaboICoAQ&ved=0CCAQ6AEwAA#v=onepage&q=cera%20normalna%20charakterystyka%20kosmetyka%20stosowana&f=false

      Usuń
    5. A każdy człowiek na świecie ma skórę z problemami ;-)

      Usuń
  8. Tonikiem się nie przemywa twarzy a jak sama nazwa tonizuje, po kontakcie z woda po to by przywrócić właściwe PH. Najlepiej po zmyciu makiajazu a przed nalozeniem kremu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie w takiej kolejności go używam, nie widzę innej możliwości

      Usuń
  9. Pamiętam jak ta biedronkowa szczoteczka była w sprzedaży, a ja niestety nie zdążyłam jej zakupić :( żałuję strasznie, bo wszyscy którzy ją wypróbowali sobie chwalą..
    http://maxtrouble.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest świetna :) szkoda tylko, że póki co nie zapowiada się na kolejną dostawę takich szczotek :( chociaż może przed świętami zadbają o biedronkowe klientki... ;-)

      Usuń
  10. Przy takiej ilości tapety jaką nakładasz dobra pielęgnacja to podstawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No masz rację, a wszyscy inni wystrzegają się podkładu itp. jak ognia! ;-)

      Usuń
  11. oglądam Twojego bloga od jakiegoś czasu i zawsze mnie zastanawialo skąd masz na to wszystko kasę..nie chodziło mi tylko o kosmetyki, ale też o ciuchy. Zaglądam do portfela? ja tylko grzecznie pytam i nie jestem jakaś głupia idiotka co zaraz pewnie o sobie przeczytam, bo przeciez "jak tak można". . :/ z nieba nikomu nie leci, a szkoda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to akurat nie powinien być Twój problem i Twoja zagadka ;-)

      Usuń
    2. wiec dobrze, że masz kogoś kto Ci taką kasę daje. miałam na myśli "fajnie " ale po tym co napisałaś tego nie powiem. pozdrawiam p.s dajcie sobie spokój z głupimi odp, bo to będzie Nie mądre :)

      Usuń
    3. Widzę, że czytacie i widzicie coś, co nie jest napisane, brawo :) głównym tematem bloga jest moda, kosmetyki itp. a nie stan mojego portfela. Chyba, że się mylę?

      Usuń
    4. OMG jeśli śledzisz Justyny bloga to napewno zauważyłaś że wiele rzeczy znajduje ona w SH, współpracuje też z wieloma stronami internetowymi sprzedającymi ubrania.. poza tym te ubrania czy kosmetyki nie są aż takie drogie!! tzn nie wszystkie ale większość i fajnie że tak jest bo dzięki temu dowiadujemy się o wielu rzeczach nie obciążających zbytnio naszej kieszeni.. Poza tym jest wiele blogów np. siostry bukowskie one chyba nie pracują ale może się myle ??? i skad maja kase na te sportowe drogie ciuchy??? tak moglibysmy zastanawiać sie bez konca a po co psuć sobie humory :D pozdrawiam

      Usuń
    5. Cieszę się, że są jeszcze takie osoby! ;-) patrzące szerzej na świat a nie tylko ziejące jadem :) do reszty: zamiast dociekać i spędzać czas na siedzeniu przed komputerem i śledzeniu moich komentarzy, weźcie się same/sami do roboty, załóżcie bloga i zacznijcie działać! Nic z nieba samo nie spada ;-)

      Usuń
  12. Jedni maja drudzy nie prosta sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  13. Justynka, napisz mi prosze jakich uzywasz podkladow i pudru? Zawsze masz taki piekny makijaz :)

    Pozdrawiam
    Magda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za niedługo będzie o tym cały post na blogu i wszystko pokażę co i jak:)

      Usuń
  14. Hej,a gdzie kupujesz olejek arganowy? Jest ich tyle że ciężko wybrać ten najlepszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupuję w Maroko Sklep (w moim mieście jest on stacjonarnie w galerii) :)

      Usuń
  15. Gdzie kupujesz olejek arganowy i jaka cena ? ;)

    Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten kupiłam w Maroko Sklep i zapłaciłam za niego ok 25 zł :)

      Usuń
  16. kocana tak z innej bajki widzialam na instagranie jak komentowałaś u dziewczyny o niku miykrasnukhy buty muszkieterki na szilce za kolano zamszowe takie z tyłu ze złotym zamkiem z góry na du az na szplce powiedz mi kochana gdzie takie kupie? bardzo prosze o odp
    ewelina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety ale ja nie mam pojęcia. To są jej buty a nie moje ale może napisz na Instagramie do niej? :) bo z tego co pamiętam, to napisała, że są jeszcze w Warszawie dostępne, ale ja nie pytałam gdzie i za ile ;)

      Usuń
  17. Gdzie kupujesz glinkę i algi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Glinka jest z Bułgarii (prezent) a algi kupiłam na zrobsobiekrem.pl :)

      Usuń
  18. Cześć Justynko :)
    Mam dość tłustą cere na przemian z mieszaną ... od czasu do czasu pojawiają się jakcyś 'nie proszeni goście'. Mam również sporo zaskórników i rozszerzone pory. Czy mogła byś polecić jakieś kosmetyki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, ja od zawsze miałam tłustą cerę, którą dodatkowo wysuszałam (głupota!!!!) ale odkąd zaczęłam ją mocno nawilżać, to diametralnie się poprawiła! :) ciężko mi się wypowiedzieć na temat typowych kremów itp., bo ja od dłuższego czasu używam tylko ten z Oeparol (a nie chciałabym źle doradzić) ale polecam maseczki z glinek i alg (w Internecie jest kopalnia wiedzy na ich temat), które działają świetnie na skórę :)

      Usuń
  19. gdzie kupiłas wszystkie te kosmetyki glinke itd.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O większości kosmetyków pisałam powyżej w komentarzach, przejrzyj je proszę :)

      Usuń
  20. Czesc :) czy ta odzywka na rzesy ktora stosujesz jest dobra? Szukam cos dobrego na wypadajace rzesy.

    OdpowiedzUsuń
  21. Hej, mam pytanie co do jednego produktu: czy ten kwas hialuronowy daje Ci oczekiwane efekty? Zredukował drobne zmarszczki, nie pokazują się nowe? mam 23 lata, tez robię maseczki, tyle że gotowe kupione gdzies w drogeriach lub zamawiam w katalogach, ale z przerażeniem patrze na swoją twarz, moja cera jest sucha a drobnych zmarszczek coraz wiecej. Szukam pomocy :)
    Z góry dziękuje za odpowiedz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja u siebie nie zauważam jeszcze jako tako zmarszczek, kwasu hialuronowego używam w celu nawilżenia skóry :) ale teraz przeprowadziłam terapię kwasem glikolowym i mam suchą i łuszczącą się skórę, więc testuję nowe, silnie nawilżające produkty.

      Usuń